Jak rozpoznać manipulację w sieci? Jak fake newsy wpływają na emocje? I czy deepfake może zmienić wynik wyborów? Na te i inne pytania będzie można uzyskać odpowiedź już 11 czerwca podczas wyjątkowego spotkania z udziałem przedstawicieli ministerstw, ekspertów, influencerów i młodzieży.
Fundacja PZU wraz z Partnerami i Patronami kampanii „Czysty Przekaz” zaprasza uczniów, studentów i nauczycieli na otwarte spotkanie pod hasłem:
„Czysty Przekaz. Jak młodzi mogą bronić się przed dezinformacją”
📍 SGH, sala 152, al. Niepodległości 162, I piętro
🕒 środa, 11 czerwca 2025 r., godz. 14:00–15:00

Podczas spotkania porozmawiamy o tym, dlaczego młodzież jest szczególnie narażona na manipulację informacyjną, jak działa dezinformacja z perspektywy psychologii i nowych technologii, oraz co młodzi mogą zrobić, by się przed nią bronić. Uczestnicy będą mieli okazję zadać pytania przedstawicielom rządu, ekspertom od fact-checkingu oraz influencerowi znanemu z popularyzowania wiedzy w sieci. Przedstawimy także zwycięski projekt uczniów na walkę z dezinformacją w ramach konkursu „Czysty Przekaz”.
W rozmowie udział wezmą:
Magdalena Sobkowiak-Czarnecka – podsekretarz stanu w KPRM
dr inż. Adam Mirek – influencer i popularyzator nauki
Aleksandra Karasińska – dyrektorka Fundacji RASP
Maia Mazurkiewicz – prezeska Fundacji PZU
Wydarzenie zainaugurują: Minister ds. Unii Europejskiej Adam Szłapka oraz rektor SGH dr hab. Piotr Wachowiak.
Wstęp wolny. Zapraszamy szkoły, uczelnie, nauczycieli i wszystkie osoby zainteresowane tym, jak chronić się przed manipulacją w sieci.
Kampania „Czysty przekaz” powstała z inicjatywy Fundacji PZU. Jest organizowana pod patronatem Prezydencji Polski w Radzie UE, Narodowego Instytutu Wolności, NASK, Centrum Badań nad Uprzedzeniami Uniwersytetu Warszawskiego oraz Centrum Badań nad Dezinformacją Uniwersytetu Civitas wspólnie z organizacjami społecznymi: Fundacją Dbam o Mój Zasięg, Fundacją Geremka, Fundacją Szkoła z Klasą oraz Stowarzyszeniem Demagog.
Kampania trafia do odbiorców za pośrednictwem telewizji, radia, mediów internetowych i prasy, dzięki połączeniu sił i zaangażowaniu patronów medialnych takich jak: Grupa Agora, POLITYKA, Ringier Axel Springer Polska, TVN Warner Bros. Discovery, Telewizja Polska oraz Wirtualna Polska.