O kampanii
W obliczu dynamicznie zmieniającego się krajobrazu informacyjnego, umiejętność weryfikacji faktów staje się nie tylko ważna, ale wręcz niezbędna. Dlatego Fundacja PZU, we współpracy z Fundacją DBAM O MÓJ Z@SIĘG, Fundacją Geremka, Fundacją Szkoła z Klasą oraz Stowarzyszeniem Demagog, zainicjowała kampanię Czysty przekaz. Jej celem jest uwrażliwienie społeczeństwa na problem dezinformacji oraz wyposażenie użytkowników Internetu w konkretne narzędzia i umiejętności pozwalające samodzielnie weryfikować informacje. Eksperci podkreślają kluczowe znaczenie tych kompetencji w przeciwdziałaniu manipulacjom i podnoszeniu jakości debaty publicznej.
Siłą tej kampanii jest szerokie partnerstwo organizacji społecznych, działających pod patronatem instytucji publicznych oraz mediów. Kampania jest prowadzona pod patronatem: Prezydencji Polski w Radzie UE, NASK-u., Narodowego Instytutu Wolności, Centrum Badań nad Dezinformacją Collegium Civitas, Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW. Kampania trafia do odbiorców za pośrednictwem telewizji, radia, mediów internetowych i prasy, dzięki połączeniu sił i zaangażowaniu patronów medialnych takich jak: AGORA, INTERIA, Ringier Axel Springer Polska, Wirtualna Polska, Telewizja Polsat, TVN Warner Bros. Discovery, TVP.
Aktualności
-
Globalny Pakt Mediów Przeciwko Dezinformacji podpisany w Krakowie – inicjatywa Fundacji PZU i Grupy Agora jednoczy dziennikarzy z całego świata
-
„Postaw na #CzystyPrzekaz” – konkurs dla szkół o świadomym korzystaniu z sieci i walce z dezinformacją
-
Prawda pod ostrzałem – jak rozpoznać fake newsa, clickbait, deepfake’a? Ruszyła kampania edukacyjno-społeczna „Czysty przekaz” Fundacji PZU
-
Gra edukacyjna “Oktogram”: Jak działają media społecznościowe, algorytmy, bańki informacyjne? Pobierz i zagraj z młodymi osobami